BROUWERIJ ‘T MIRAKEL

Vanaf het eerste uur ondersteun ik Brouwerij ’t Mirakel bij de merkontwikkeling. Niet alleen de naamcreatie maar ook de merkstijl nam ik voor mijn rekening. Naast het logo en de etiketten voor op de fles ontwerp ik alle communicatie-uitingen voor 't Mirakel.

De betekenis van het logo

Zowel de naam als het logo zijn geïnspireerd op de Middeleeuwse legende van 'het Mirakel van Amersfoort'. Het ontwerp van het logo gaf ik de karakteristiek van glas in lood. De nis symboliseert de plek waar in de Middeleeuwen een wonderenverrichtend Mariabeeldje (het Mirakel) werd tentoongesteld. In dit geval is het beeldje vervangen door een bierbokaal, de heilige graal van menig bierliefhebber.

De vlakken rond de nis zijn een metafoor voor elf schoolpleinvaders die gezamenlijk de brouwerij zijn gestart. Het water symboliseert naast de Amersfoortse gracht waar het Mariabeeldje gevonden werd het Eemwater waarmee ’t Mirakel bier wordt gebrouwen.

Merkbeleving

Naast visuele middelen worden ook teksten en social media updates door de Merkbrouwerij verzorgd. Daarnaast wordt hard aan een beeldconcept en merkverhaal gewerkt die bij de consument een stuk beleving moeten gaan creëren. Kortom, van etiket tot kroonkurk en van biervilt tot vlag, de Merkbrouwerij zorgt ervoor dat ’t Mirakel goed voor de dag komt!