KVNR

In samenwerking met Stijlmeester (Breda)

In 2018 hebben we de huisstijl van KVNR ontworpen. We ontwikkelden het logo en de visuele identiteit die we doorvertaalden naar diverse middelen.

Het ontwerp van het logo

Drie geabstraheerde boegvormen staan symbool voor de Nederlandse zeescheepvaart. De opbouw van het schip vormt een gestileerde versie van de Nederlandse kroon. Daarmee wordt het Koninklijk predicaat van de organisatie onderstreept.

De gebolde horizon visualiseert het mondiale karakter van de sector. De overkoepelende boog boven de schepen accentueert het belangenbehartigende karakter van KVNR. Van het logo werd tevens een zwartwit variant en een diapositieve uitvoering gemaakt.

Huisstijlontwikkeling

Met het nieuwe logo introduceerden we meteen een meer moderne huisstijlletter en frissere huisstijlkleuren. In een stijlgids werden de richtlijnen voor het gebruik van logo, kleuren en typografie vastgelegd. Van daaruit zijn de diverse huisstijldragers ontwikkeld.

Corporate brochure

Voor de corporate brochure hebben we ons laten inspireren door oude zeekaarten die aan boord van schepen werden gebruikt. De A5 brochure wordt als een gevouwen ‘zeekaart’ aangeboden in een stevige omslag. De achterzijde van brochure kan tevens als poster fungeren.


© 2020 de Merkbrouwerij