Stichting Vasu

Een visuele identiteit voor je organisatie moet een verbeelding zijn van wie je bent en waar je voor staat. Daarom gaan we altijd op zoek naar iemands kenmerkende karakteristieken. Voor Stichting Vasu zochten we bovendien naar een metafoor die als inspiratie gebruikt kon worden voor de visuele communicatie.

De symboliek

Vasu betekent letterlijk ‘verlichting’. Het beeldmerk is een vertaling van de ‘dharma chakra’, wat binnen het boeddhisme symbool staat voor de door Boeddha verkondigde leer over het pad naar verlichting. De acht spaken in het wiel zijn een verwijzing naar de verschillende chakras en het achtvoudige pad. Stappen die tijdens het trainings- en coachingsproces aan bod komen om een hernieuwde levensbalans te vinden.

De metafoor

Voor deze opdrachtgever, die in zijn vrije tijd graag zeilt, vonden we direct een mooie aansluiting. Tijdens een mindful coachingstraject probeert men oude patronen te doorbreken en leert men lichter te leven. Vaak wordt daarbij een andere koers uitgezet of het roer omgegooid. Het beeldmerk heeft dus niet voor niets de associatie met het stuurwiel van een schip. Een mooie metafoor voor Vasu die de cliënt helpt met deze persoonlijke reis.


© 2020 de Merkbrouwerij